TIVOLI JO10-1

Door Dion Bell

Tivoli JO10 - Eindhoven JO10-4

13-04-2019

Al vanaf het begin was duidelijk dat dit een duidelijk mindere tegenstander was dan de overige wedstrijden in de 3 klasse. Maar toch lukte het ons niet om er door te komen en te scoren, de keeper stond onwennig in de goal, het leek dat ieder schot op doel voor hem een probleem zou worden. Het lukte Donny uiteindelijk om vanuit een corner op doel te schieten en het was meteen raak. Het advies ook aan iedereen gegeven, iets eerder te schieten en niet tot aan de goal combineren of pingelen. Mijn advies kwam niet aan, we bleven te onnauwkeurig, slechte balaanname, te weinig rust aan de bal. Ook zat het ook tegen met de doelpunten van de Eindhoven, 5x konden ze een afvallende bal het doel intikken, het waren niet eens echte kansen en toch gingen ze erin. Als we een wedstrijd hadden moeten winnen was het deze, helaas hadden we een off-day. Kan gebeuren jongens, Eindhoven heeft 4 wedstrijden gewonnen, dus er zijn waarschijnlijk nog meer mindere tegenstanders.

DBS JO10-3 – Tivoli JO10-1

24-04-2019

Vooraf gehoopt dat dit een mindere tegenstander zou zijn, maar ook dit was toch een goede tegenstander, fysiek erg sterk. Het weer werkte niet erg mee, harde koude wind en veel regen en hagel. We misten Luuk op het middenveld, dus een aangepaste opstelling, je ziet dan toch dat dit problemen geeft met de veldbezetting. Misschien bewust wat vaker posities wisselen. Zodat aan een andere veldpositie gewent wordt en de taken hiervan helder zijn. Het duurde toch zeker een kwart voordat de middenman ook echt in het midden bleef en niet ging zwerven aan de zijkant. Van deze wedstrijd hebben we veel geleerd, en waar we op kunnen gaan trainen. Het wel vervelend om toch na iedere wedstrijd de kids uit te moeten leggen dat we 1 klasse hoger zijn gaan spelen en dat deze tegenstanders echt allemaal goed zijn. Ik verwacht wel dat we nu sterker uit deze voorjaarscompetitie komen dan dat in de 4e klasse hadden blijven spelen en alles zouden winnen.

Braakhuizen JO10 – Tivoli JO10-1

4-05-2019

Als vooraf ingeschat bleek dit ook een mindere tegenstander. We begonnen erg fel op de bal en er waren momenten dat we met 3 man voor het doel bij de bal stonden en vergaten te schieten. Na hard roepen werd er toch geschoten en dit werd een doelpunt, hierna gingen we gerichter naar het doel en werd vaker geschoten. Het jammere was dat we Braakhuizen te eenvoudig tegendoelpunten gaven door niet of te soft te verdedigen. Zo sta je 1-2 voor en tijdens een kort gesprek met wisselspeler staat het 3-2, de ruststand werd zelfs 4-2. Toch had ik het gevoel dat we dit niet gingen verliezen, we spelden zo fel in de aanval, dat moest doelpunten opleveren. Na de rust gingen we op zoek naar de gelijkmaker en die kwam er ook snel, maar toch werden 2 uitbraken van Braakhuizen verzilverd waardoor we 15 minuten voor tijd met 6-5 achter stonden. Bij een botsing raakte hun keeper geblesseerd, waardoor een knap doelpunt vanuit de corner werd afgekeurd. Toch weer even gewisseld om de gelijkmaker te maken, die viel ook, hierna vol door op de overwinning. Kans op kans volgde, maar hij ging er niet in, helaas gooide een zware hagelbui roet in het eten en werd de wedstrijd vroegtijdig gestaakt. Goed gewerkt jongens, iets meer aandacht bij verdedigen dan gaan we nog wedstrijden winnen.

Sparta’25 JO9-3 – Tivoli JO10-1

5-05-2019

Op uitnodiging van Sparta ’25 mocht JO10-1 de voorwedstrijd spelen van Sparta’25 1 en Tivoli 1. Op het hoofdveld met tribunes was het veld uitgezet. Vooraf afgesproken dat zij met 7 spelers mochten spelen, omdat ik een te groot kwaliteitsverschil verwachtte. Dit bleek ook direct het geval, geprobeerd de kids dit te laten zien als trainingspartijtje en vooral veel samen te spelen. Het is natuurlijk aantrekkelijk om zoveel mogelijk te scoren, dus er werd toch ook goed bijgehouden hoe vaak iedereen gescoord had. Al met al was het een leuke ervaring op een mooie club, jammer dat het 1ste ons voorbeeld niet heeft kunnen volgen.